Balzsam- a gasztroblog

Szórd bele, keverd össze, kend rá, edd meg....

Fotóalbum

2009.03.05. 16:10 Balzsam...

Egy este Kiskunfélegyházán...

  Na visszatértem, már volt aki aggódott az eltűnésem miatt. Sűrű volt az elmúlt hét, újéletkezdés, miegymás sűrűsödött benne, de túl vagyok rajta, és azt hiszem semmi pénzért nem nyomnék visszagombot...

A főzőcskeverseny rámeső részét is teljesítettem, fent látható róla a fotó, igaz, csak a kezdeti stádiumban, mert aztán úgy megettük, hogy nyoma sem maradt.

A tejes csirkének több titka is van, Anyukám őrzi őket, na de én pletykás vagyok, jól kikürtölöm mindenkinek.

1. Zsíros tej kell hozzá, én otthoni házitejet használtam.

2. Vastag aljú edényben kell főzni, hogy ne égjen oda a tej

3 mindenféle zöldség mehet bele. Az a jó, ha úgy néz ki, mint egy főzelék.

Szóval végy egy tyúkot, kapirgálósat, és szedd darabjaira. A fazék aljára kockázd apróra a meghámozott zöldséget, és gombát , pakold rá a csirkét, plusz egy-két leveskockát, némi sót, borsot tárkonyt, és öntsd le tejjel. Kb másfél óráig kell főzni, és tészta passzol hozzá köretnek.

Az előétel volt az egyszerűbb, bár az is családi recept: szilvalekváros tepertős batyu

Egy csomag leveles tésztához két marék tepertőt daráltam le, és rákentem a kinyújtott tésztára, és behajtogattam még párszor.... Aztán darabokra vágtam, rádobtam egy-egy kanál szilvalekvárt, és batyuba hatjogattam. Sütőbe toltam, és karamellszínűre sütöttem.

Sikere volt, én mondom... :-)

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://balzsam.blog.hu/api/trackback/id/tr94983435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napmátka · http://www.napmatka.blogspot.com/ 2009.03.15. 20:34:00

Biztos jó lehetett ez a tepertős-szilvás sütemény. Én legutóbb a tepertős pogácsát csináltam dióval.
Azt hiszem, ezt is kipróbálom, ráadásul gyorsan meg is van.
süti beállítások módosítása