Balzsam- a gasztroblog

Szórd bele, keverd össze, kend rá, edd meg....

Fotóalbum

2008.11.01. 13:29 Balzsam...

Hideg estékre...

 

Amióta nem nagyon eszem kenyeret, nincs itthon olyan buci, vagy zsemle, amibe krémlevest lehetne kanalazni. Ma mégis ilyesmire voltam éhes, úgyhogy elővettem a krumpli, és hagymakészletet, amit múlt héten Anyukám gondosan feltankolt. Ennek a levesnek az a titka, hogy lassú tűzön, türelmesen főzzük, és bár kételyeket ébreszt az emberben a tudat, hogy szinte csak hagymából főzzön levest, az eredmény garantált. Szóval lassan, türelmesen kell rotyogtatni, hogy minél lágyabb legyen a leveskénk...

Hozzávalók

2 fej vöröshagyma

2 fej sonkahagyma

2 fej főzőhagyma

8-10 fej fokhagyma

2-3 szem krumpli

1/2 dl olívaolaj

1 leveskocka

1 dl tej

1 dl tej

szárított erdei gomba, petrezselyem, fehérbors

Elkészítés:

A hagymákat apró kockákra vágtam, és megfuttattam az olaj három negyedén. Felöntöttem vízzel, és beledobtam a leveskockát. Lassú tűzön főzni kezdtem, és addig rotyogtattam, míg a krumpli magától szétesett. Fehérborssal ízesítettem, és felöntöttem tejjel. Még egyszer felforraltam, majd botmixerrel átzúztam az egészet, és addig forraltam, amíg szép krémes lett.

A tálalásnál pár csepp olívaolajat, apróra vágott erdei gombát, és petrezselymet szórtam a tetejére...

Szólj hozzá!

Címkék: tej krumpli hagyma gomba olívaolaj erdei petrezselyem leveskocka


A bejegyzés trackback címe:

https://balzsam.blog.hu/api/trackback/id/tr89743795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása