Balzsam- a gasztroblog

Szórd bele, keverd össze, kend rá, edd meg....

Fotóalbum

2008.06.01. 10:44 Balzsam...

Az utolsó kincsescsomag...

Lassan kényszerkiürítést kell tartanom a fagyasztóban, jövő héten ugyanis megérkezik az első adag gyümölcs cseresznye és eper formájában. Szeretek kis csomagokat elraktározni a mélyhűtőben, szerintem nincs is annál jobb érzés, amikor télen előkerül egy adag meggy, vagy felkockázott sárgadinnye.

A legutolsó csomag tavayról egy adag mézédes meggy volt, amiből ránézésre meggyespite kivánkozott. ELővettem ugyan Joanne Harris Francia konyháját, de aztán csak nagyjából olvastam el a receptet, szóval az történt amit pár napja már leírtam a szakácskönyvekkel kapcsolatban.

Anyukám sokáig kitartó tojásadományának köszönhetően bővében voltam szép sárga tanyasi tojásnak. Úgy kezdtem, hogy kb 10 tojásból piskótatésztát kevertem, amibe belepottyantottam egy nagy kanál vajat is. Sőt, elővettem a Tesszalonikiből hozott vaníliaesszenciát, és abból raktam bele.

A meggyeket kimagoztam, a kivajazott tortaformába öntött tésztára szórtam.  kb háromnegyed óra alatt sült meg, de érdemes tűpróbát tartani, mert nekem vissza kellett raknom egy kicsit.  A végén cukrot karamellizáltam, és a forró mázat rácsorgattam a sütemény tetejére....

Ja. A meggyet alaposan ki kell nyomkodni, mert különben tocsogni fog a süti alja...

   

Szólj hozzá!

Címkék: meggy tojás vaj cukor sütőpor liszt vaníliaesszencia cukormáz


A bejegyzés trackback címe:

https://balzsam.blog.hu/api/trackback/id/tr29497387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása